Fandom

Tramwaj Wiki

Tramwaje w Saratowie

274strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Szablon:System tramwajowy

Tramwaje w Saratowie – jeden z głównych rodzajów transportu publicznego w Saratowie i jeden z najstarszych systemów tramwajowych w Rosji (istnieje od 1908).

W 2006 r. w Saratowie, istniało 11 linii tramwajowych. W taborze przewodzą wozy produkcji zakładów UKWZ. Najwięcej jest tramwajów typu KTM-5. Od stycznia 2008 eksploatowanych jest 239 tramwajów różnych typów.

Historia Edytuj

Budowa sieci tramwajowej w Saratowie rozpoczęła się w 1906 roku. W sierpniu 1906 roku rozpoczęto budowę torów tramwajowych na ulicy Eliasza. 1 października 1908 roku ulicą Eliasza próbnie przejechał pierwszy tramwaj. W grudniu 1908 roku tramwaje rozpoczęły regularne kursowanie. Pod koniec października 1909 roku w mieście było już dziewięć linii tramwajowych.

System tramwajowy rozwinął się w czasach sowieckich – zbudowano m.in. rozległą linię w rejonie dzielnicy Zavodskoy. Jednakże w latach 50. i 60. XX wieku tramwaje zostały wycofane z większości głównych ulic i zostały zastąpione przez autobusy. Tendencja ta była wspólna dla wszystkich miast w ZSRR. Po dalszych likwidacjach linii tramwajowych od połowy 2000 roku rozpoczęła się naprawa zużytej infrastruktury tramwajowej, tramwaj został ponownie uznany za ważny środek transportu miejskiego w Saratowie.

Tramwaje w Saratowie obecnie Edytuj

W 2008 roku, po raz pierwszy po 12 latach, Saratów otrzymał nowe pojazdy – 22 tramwaje typu KTM-19. Działają one na trasie linii tramwajowej numer 3.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki