FANDOM

Szablon:Tramwaj Tatra T6C5 - oznaczenie prototypowego tramwaju wyprodukowanego w 1998 roku w zakładach ČKD w Pradze w Czechach.

KonstrukcjaEdytuj

Tatra T6C5 to dwukierunkowy wagon wysokopodłogowy, wyposażony w 6 drzwi odskokowo-wychylnych po 3 na każdą stronę pudła. T6C5 posiada dwie kabiny motorniczego oraz jeden połówkowy pantograf.

EksploatacjaEdytuj

Wagon był początkowo testowany w Pradze, a następnie (po zmianie wózków na rozstaw szyn 1587,5 mm) został przewieziony do Nowego Orleanu. Tam testowany był do roku 2000, a następnie podjęto jego liniową eksploatację. Pomimo tego, że wóz sprawował się dobrze, przewoźnik zaniepokoił się niepewną przyszłością finansową zakładów ČKD i w roku 2001 wagon został zwrócony producentowi.

Nietypowym wagonem zainteresował się wtedy przewoźnik z niemieckiego miasta Strausberg, gdzie niezbędna jest obsługa 6 kilometrowego jednotorowego odcinka bez pętli końcowej. Eksploatowano tu już na liniach nocnych wozy Tatra KT8D5, ale ze względu na ich większą niż potrzebna pojemność, zdecydowano się na zakup tramwaju T6C5. Po zmianie wózków na rozstaw 1435 mm i kolejnych jazdach próbnych w Pradze, wagon jest eksploatowany w Strausbergu od roku 2003 pod nr 30.

Zobacz teżEdytuj

Tramwaje wyprodukowane przez zakłady ČKD w Pradze
Klasyczne (T): T1T2T3 (T3R, T3RF) • T4T5 (T5A5, T5B6, T5C5) • T6 (T6A2, T6A5, T6B5, T6C5) • T7 (T7B5)
Przegubowe (KT, RT): K1K2K5KT4KT8D5 (KT8D5N) • RT6 (RT6N1, RT6S) • RT8D5
Doczepne (B): B3B4B6A2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki