FANDOM

Szablon:Tramwaj 120N - jednoprzestrzenny, przegubowy, pięcioczłonowy, niskopodłogowy tramwaj z nieskrętnymi, pełnoosiowymi, normalnotorowymi wózkami jezdnymi o układzie osi Bo+0+2+0+Bo , polskiej konstrukcji, produkowany przez PESA w Bydgoszczy. W Polsce po raz pierwszy zastosowano tego typu konstrukcję w tramwaju PESA 121N wyprodukowanym dla Elbląga. Tramwaje 120N są obecnie spotykane jedynie w Warszawie, gdzie kursują tylko na linii 9 (spośród 29 kursujących linii tramwajowych i 7 w Al. Jerozolimskich) Gocławek - Okęcie. W Warszawie 120N pojawił się 20 sierpnia 2007 roku. W związku z remontem torowiska tramwajowego w Alejach Jerozolimskich na odcinku od Placu Zawiszy do Ronda Waszyngtona kursowały one wówczas na linii 36, a po 13 października wjechały na swoją planowaną trasę.

Wersja tramwaju oznaczona jako 120Na została w roku 2009 zamówiona przez Warszawę w liczbie 186 sztuk za kwotę 1,5 mld złotych z planowanym terminem dostaw w latach 2010 - 2013 . Po zakończeniu dostaw będzie to najpowszechniej występujący w Polsce tramwaj niskopodłogowy.

Oznaczenie tramwaju "120N" pochodzi z rejestru polskich konstrukcji szynowych prowadzonego przez Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu.

Eksploatacja Edytuj

Obecnie w eksploatacji jest 15 sztuk. Wszystkie sztuki znajdują się w Warszawie.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki