Fandom

Tramwaj Wiki

Konstal 114Na

276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Dane tramwaju Konstal 114Na
114na.jpg
  • Liczba członów: 3
  • Długość: 26000 mm
  • Szerokość: 2400 mm
  • Wysokość: 3360 mm
  • Niskopodłogowość: 15%
  • Masa: 34000 kg
  • Liczba miejsc siedzących: 32
  • Liczba miejsc stojących: 253
  • Liczba i moc silników: 8 × 41,5 kW
  • Prędkość maksymalna: 70 km/h
  • Miasta: Gdańsk

Konstal 114Na - jest typem niskopodłogowego tramwaju wyprodukowanego w liczbie dwóch sztuk w roku 1997 przez zakłady ALSTOM Konstal dla miasta Gdańsk.Pierwszy z nich trafił na gdańskie tory 20 marca 1997 r., natomiast drugi 18 kwietnia 1997.Oba tramwaje początkowo obsługiwały linie 12, jednak często się psuły.

Konstrukcja Edytuj

114Na to trójczłonowy jednokierunkowy tramwaj z 15% niskiej podłogi. Jest on etapem pośrednim w rozwoju polskich tramwajów niskopodłogowych i stanowi rozwinięcie konstrukcyjne wagonu Konstal 112N. W stosunku do poprzednika dodano dodatkowy człon, a część niskopodłogową umieszczono w środkowym przedziale.Umożliwia ona wjazd osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim (z pomocą drugiej osoby) oraz wózków dziecięcych.Zastosowano także rozruch tyrystorowy.Całość umieszczono na 4 wózkach napędowych.W początkowym okresie eksploatacji wagony te charakteryzowały się wysoką awaryjnością układu elektrycznego, który w roku 2000 został zmodernizowany w MPK Łódź. Obecnie (2008 rok) awaryjność jest mniejsza, choć nie wyeliminowano jej całkowicie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki