Fandom

Tramwaj Wiki

JSP Skopje

274strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Јавно Сообраќајно Претпријатие Скопје
ЈСП Скопје-Лого.svg.png
Logo JSP Skopje
Forma prawna spółka publiczna
Data założenia 1948
Państwo Macedonia
Siedziba

Skopje

ul. Aleksandra Macedońskiego 10
Dyrektor Miszo Nikolow
Branża przewóz publiczny
Zatrudnienie 1400

Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Skopje - (Јавното Сообраќајно Претпријатие Скопје) to przedsiębiorstwo zajmujące się organizacją transportu publicznego w Skopje. Jest to najważniejsze przedsiębiorstwo w stolicy Macedonii i największe w tym kraju z 70 milionami przewiezionych pasażerów w 2006 roku i 1.400 pracowników. W ramach przedsiębiorstwa funkcjonuje także JSP Turs (przedsiębiorstwo odpowiedzialne za transport międzymiastowy i turystyczny).

HistoriaEdytuj

Przed powstaniem tego przedsiębiorstwa, transport autobusowy w Skopje był najpierw w rękach prywatnych właścicieli poszczególnych autobusów (lata 20. i początek 30.), a w 1934 roku założono największe z nich: Wardarsko Awtobusko Predpjatje.

JSP Skopje został utworzony na mocy decyzji Krajowego Zarządu Wykonawczego miasta Skopje z 1947 roku w dniu 17 stycznia 1948 roku jako "miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne". Na początku posiadano 7 autobusów i 15 kierowców. W pierwszym roku działalności przewieziono 375.000 pasażerów.

TaborEdytuj

JSP Skopje dysponuje 312 autobusami. Spośród nich 202 to piętrowe autobusy marki Yutong, 80 piętrowych autobusów niskopodłogowych firmy LAZ i 16 minibusy (także marki Yutong). Oprócz tego w użyciu jest 15 autobusów z odkrytym dachem.

Autobus kM Długość Miejsc ogółem
Yutong ZK6116HGS 220 10,6 100
Yutong ZK6116HGS z odkrytym dachem  ?  ?  ?
LAZ „CITYLAZ 12LF“ 285 12 100
LAZ „CITYLAZ 18LF“ 285 17,6 176
Minibus Yutong  ?  ?  ?

Szablon:Linie JSP

Więcej z Fandomu

Losowa wiki