Fandom

Tramwaj Wiki

G

274strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tramwaj typu G to jednokierunkowy wagon tramwajowy zbudowany w 1932 roku przez fabrykę "Lilpop, Rau i Loewenstein".

Historia Edytuj

Wagon został zbudowany jako eksperyment tramwaju z zastosowaniem automatyki i ówczesnych światowych rozwiązań w budowie tramwajów.Był eksploatowany w Warszawie.Uroczysta prezentacja odbyła się 5 września 1933 roku pod ratuszem, wagon otrzymał symbol G i numer taborowy 371. Wysłano go na obsługę linii 3.

Wagon jak na ówczesne czasy był nowoczesny, posiadał: elektrycznie sterowane drzwi, pantograf kolejowy, koła samoczynnie dostosowujące się do pokonywanych łuków. Ponieważ tramwaj był jednokierunkowy, pantograf umieszczony był na przedzie dachu wagonu, a drzwi znajdowały się tylko w prawej burcie wagonu. Nie wiadomo dlaczego pod koniec lat 30. XX wieku wagon został przebudowany na dwukierunkowy, zlikwidowano środkowe sterowane elektrycznie drzwi, a z lewej strony dobudowano wejście, z tyłu dobudowano drugi nastawnik.

Podczas powstania warszawskiego wagon został planowo wysadzony ładunkiem wybuchowym i przez kilka miesięcy jego spalone pudło leżało w ruinach nieistniejącej już zajezdni "Puławska".

Tramwaje firmy Lilop, Rau i Loewenstein

Tramwaje: CEGP14P15Lilop ILilop IILilop IIILRL

Więcej w Fandom

Losowa wiki